Ny vd på Combitech

Hans Torin har utsetts som ny vd för teknikkonsultföretaget Combitech, ett självständigt bolag i Saab-koncernen.

Hans Torin har under en tid fungerat som tillförordnad vd i Combitech, efter att företagets förra vd Marie Bredberg lämnade posten för en roll i ledningen för Saabs affärsområde Industrial Products & Services. Nu har Combitechs styrelse utsett honom till permanent vd för företaget.

– Hans är en rutinerad ledare med lång erfarenhet från konsultbranschen. Under hans ledning som tillförordnad vd, har Combitech vänt en situation med vikande lönsamhet till en stabil situation på alla våra marknader. Det känns därför mycket bra att han tackat ja till vårt erbjudande om att tillträda som vd för Combitech, säger Combitechs styrelseordförande Dan Jangblad.

– Det är en förmån att få leda ett av Nordens största konsultbolag. Jag ser verkligen fram emot att  bidra till att utveckla våra affärer och strategi.  Vi har en stabil grund att stå på och är nu redo att ta steg i företagets utveckling och initiera nya tillväxtsatsningar, säger Hans Torin.

Hans Torin kommer närmast från rollen som divisionschef för Technical Information Solutions på Combitech och började på Combitech 2012 i samband med förvärvet av Sörman Information, där han var vd. Han har en lång erfarenhet från ledande roller i konsultbranschen, bland annat från Capgemini. Hans är 55 år och är bosatt i Linköping med sin familj.