Ny kurskatalog

Det är dags för en ny utgåva av Combitechs kurskatalog. Årets katalog innehåller ett 80-tal kurser, varav 25 stycken är helt nya.

Kompetensutveckling är centralt för Combitech. Genom åren har vi samlat på oss mängder av erfarenheter från att driva stora projekt och utveckla komplexa produkter på konkurrensutsatta och innovationsdrivna marknader. Vi delar generöst med oss av vår kunskap till våra kunder genom ett brett utbildningsutbud i Combitech Training Institute.

Combitech erbjuder hela utbildningskoncept för företag, samt enskilda insatser, övningar, kurser och coaching, för de som behöver bättra på kunskaperna inom ett specifikt område.

- Vi har valt att låta våra egna konsulter vara våra utbildare, då de dagligen arbetar med de aktuella frågeställningarna i uppdrag hos våra kunder. För vi menar att utbildning blir bättre om den baseras på aktuella erfarenheter från verkligheten, säger Susan Bergman, en av CTI:s två chefer.

-Vi har dessutom ett flexibelt upplägg och kan erbjuda allt ifrån enskilda, schemalagda kurser till skräddarsydda kurser på plats i kundens lokaler,  beroende på vilket behov den enskilda medarbetaren och/eller företaget har, säger Jonas Eklund, andra halvan av CTI:s ledarduo.

Bland de 25 kursnyheterna finns exempelvis ett par nya kurser om Model Based Definition, MBD, ett område som vi ser ett stort intresse för bland våra kunder. Andra exempel på nyheter är översiktskursen ”Försvaret – dåtid, nutid och framtid” och ISO 9001 som ges av våra norska kollegor.