Combitech fortsätter som huvudsponsor i STCC

Combitech sponsrar för tredje året PWR Racing Team som tävlar i STCC (Scandinavian Touring Car Championship). Teamets förare i år är Daniel Haglöf och Emma Kimiläinen, 25-årig finlandssvenska som gör sin andra säsong i serien.

Teknikkonsultföretaget Combitech fortsätter som huvudsponsor för teamet som i år siktar högt. Försäsongstesterna har genomförts och teamet är nu redo att fightas om topplaceringarna.

- Att stötta PWR Racing Team är ett led i arbetet med att stärka vår profil som nordiskt konsultbolag, nära kopplad till vår satsning inom fordonsindustrin. Racing är en sport som engagerar många, och som bygger på teknik och teamarbete, precis som teknikkonsultyrket. Emma Kimiläinen är dessutom en utmärkt förebild i vårt arbete med att locka fler tjejer till teknikbranschen, säger Charlotte Magnusson, informationschef på Combitech.

Emma Kimiläinen började redan som 5-åring att tävla i gokart och har genom karriären tävlat i olika formelbilsklasser på hög nivå både i Sverige och internationellt.

Hon har fått stor uppmärksamhet i media med tanke på hennes framgångsrika karriär som förare, men även för hennes egenskaper som utåtriktad och karismatisk. Hemma i Finland har hon på senaste tid syns flitigt i media som deltagare i matlagningsprogrammet Masterchef VIP, som radiopratare och hon har även skrivit en bok om bilkörning.

Daniel Haglöf har även han många års erfarenhet av internationell racing på hög nivå med meriter från bland annat STCC, TTA, juniormästerskapet JTCC och Porsche Carrera Cup.

Se filmen från årets första tester

www.youtube.com/watch?v=VN20Tvn4ho0

Läs mer om PWR Racing Team

www.pwrracingteam.com och om STCC på www.stcc.se