Combitech är ett Karriärföretag 2016

Efter en utförlig granskning utser Karriärföretagen årligen Sveriges mest spännande företag att jobba på och i år har Combitech blivit utsedda till just ett Karriärföretag. Omkring 2000 företag har granskats och utvärderats utifrån karriär- och utvecklingsmöjligheter, medarbetarengagemang, internationell räckvidd, internt och externt arbetsgivarvarumärke med mera.

Genom intresse i sitt arbetsgivarvarumärke, genuina engagemang i sina medarbetare och unika karriärmöjligheter är de utsedda Karriärföretagen landets hundra mest spännande arbetsgivare för yrkesverksamma.

Combitechs nominering

Så här beskrivs Combitech när Karriärföretagen nu utsett Sveriges främsta karriärföretag.

”Med satsningen Combitech Grow, den egna kompetensutvecklingsmodellen, säkerställer teknikkonsultföretaget kompetensnivåerna inom företaget. Här läggs stort fokus på interna utbildningar tillsammans med satsningar såsom Combitechs kunskapsnätverk samt det forskningssamarbete man länge haft med KTH.

Här ges också stora möjligheter för talanger att utvecklas i form av Combitech Talent Program där teknisk utbildning kombineras med utbildningar inom affärsmannaskap och ledarskap. Lägg därtill en förståelse för en bra balans mellan arbete och fritid och Combitech utses till ett av Sveriges 100 Karriärföretag 2016.”

Viktiga frågor

Så här kommenterar Combitechs HR-chef Patrik Dahl utmärkelsen:

- Combitech är inne i en spännande fas. Vi står inför flera oerhört spännande och samtidigt utmanande uppgifter. Helt avgörande för att lyckas kommer vara vår gemensamma förmåga och kompetens och det är därför frågor som kompetensutveckling, utveckling av karriärvägar m.m är så viktiga för oss nu.

Fler utmärkelser

I november förra året blev Combitech också utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsgivare. Mer information finns i en tidigare nyhet.