Combitech - En av Sveriges bästa arbetsgivare

När medarbetarna själva får betygsätta sin arbetsgivare placerar sig Combitech återigen på övre halvan av undersökningen, och är därmed en av landets bästa arbetsgivare. Det visar Universum i sin årliga undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare.

Bild

Undersökningen Sveriges Bästa Arbetsgivare genomförs bland ett företags egna medarbetare och avslöjar hur de bedömer sin nuvarande arbetsgivare utifrån tre faktorer: intern identitet, nöjdhet och lojalitet. En rankinglista görs utifrån medarbetarnas betyg på sina arbetsgivare. 105 combitechare har i år svarat på enkäten där Combitech hamnar på plats 42 av 103 i kategorin stora företag i många olika branscher. Läs mer om undersökningen.

Ledarskap, kompetensutveckling och jämställdhet

- Det är jätteroligt att vi återigen är en av Sveriges bästa arbetsgivare. Inför nästa år siktar vi dock på att klättra högre upp i undersökningen och att långsiktigt stanna där. Att ha nöjda medarbetare är förstås centralt för oss, säger Patrik Dahl, HR-chef på Combitech och berättar om några av de områden som han som ny HR-chef kommer att fokusera på den närmaste tiden:

- För mig är bra ledarskap en central fråga för att också medarbetarna ska trivas. Vi kommer också att fokusera ytterligare på kompetensutveckling, där vi redan har ett av branschens bästa erbjudanden. Dessutom kommer vi tydliggöra karriärvägar och jobba hårt med vårt jämställdhetsarbete, avslutar Patrik.